Bethard värvar Zlatan – Exklusiv Intervju

Zlatan Ibrahimovic blir delägare i Bethard

Detta har ryktats under en tid, och nu kan det äntligen bekräftas. Zlatan Ibrahimovic blir ny delägare i spelbolaget Bethard. Spelbolagets grundare och VD, Erik Skarp, säger i en intervju på betting.se att han är väldigt stolt över att Zlatan vill bli en del av Bethard.

”- Man måste förtjäna Zlatan, det är nummer ett, säger Erik”.

Bethard – vinnaren som vågar mer

I flera år har olika spelbolag försökt att värva Zlatan, men inget av dem har lyckats att få den svenske superstjärnans signatur. Vad det var som gjorde att Zlatan valde Bethard, går bara att spekulera om. Erik berättar hur Zlatan själv uttryckte sig om samarbetet:

 ”I’m used to win, I won a lot. I´m looking forward to win with you at Bethard. Bethard is the only betting company that managed to catch my attention. Because I share the idea that winners dare more”.

Bolagets motto, ”Winners dare more” har alltså varit en bidragande orsak till att Zlatan valt att bli en del av Bethard. Signeringen av superstjärnan är inte bara unik för att det är den största hittills utan också för att Zlatan kommer att vara mer än en ambassadör då han går med som delägare i företaget.

”– Zlatan är en delägare vilket förhoppningsvis varar för alltid, under förutsättning att vi gör något bra tillsammans. Han är ingen posterboy utan han kommer vara med oss och utveckla bolaget och framförallt varumärket till att bli något som folk ska tycka om och vilja associeras med, förklarar Erik.”

Bethard fortsätter att sticka ut ur mängden

Många av dagens spelbolag härmar varandra och resultatet av deras produkter blir då väldigt lika. Något som är viktigt för Bethard är att sticka ut från mängden. Det har det varit från början då de grundades 2014. Deras logotyp är en knytnäve, som i vissa fall har kopplats ihop med en hård attityd, på gränsen till våldsam. Det är dock något som företaget tar avstånd ifrån. Knytnäven står för en ”fist bump” som är ett alternativ till ett handslag när man hälsar på någon. Zlatan är en del av bolagets framtidssatsning och man vet att Zlatan är ett bra varumärke att förknippas med.

”– I vår bransch finns det massvis med ambassadörer vilket skapar förvirring om vilken person som är kopplat till vilket varumärke. Vi ville inte göra samma resa utan snarare koppla samman den bästa personen med Bethard. Det fanns bara en som vi ansåg vara världens största vinnare och som samtidigt delar berättelsen och den resan som vi ser framför oss. En som vågar ta utmaningen på riktigt och det var Zlatan, säger Erik Skarp.”

Klicka här för att läsa hela intervjun hos betting.se